Fel: Det går inte att hitta e-postservern

Den mest troliga orsaken till detta är att utgående e-posttrafik har blockerats av din bredbandsleverantör. För att testa om detta är felet kan du först kontrollera om du kan nå vår e-postserver genom att surfa till mail.serverhallen.com. Du skall då få upp en inloggningssida till vår web e-post. Kommer du fram till servern när du klickar på länken ovan men inte när du skickar via ditt e-postprogram är felet troligen att bredbandsleverantören blockerat utgående e-posttrafik. Ändra då i dina kontoinställningar så att ditt e-postprogram använder port 26 istället för port 25 för utgående e-post. Denna inställning hittar man oftast under de avancerade egenskaperna för kontoinställningar. Använd ALDRIG den server som din bredbandsleverantör säger att du skall använda för utgående e-post eftersom du då inte kommer kunna skicka till andra e-postadresser som finns på vår server. Det finns även en risk att mottagande server kommer spärra din e-post eftersom den kommer från fel server. Om du inte kommer fram till inloggningssidan när du klickar på länken ovan, kan du kontrollera status för e-postservern genom att klicka på "Driftstatus" i menyn här ovan och är Webe-post markerat med en grön bock är felet troligen lokalt i din dator/brandvägg. Prova att starta om båda för att lösa problemet. Kvarstår problemet rekommenderar vi att du vänder dig till din leverantör av dator/brandvägg för hjälp

Add Feedback