Vid inkommande samtal hör inte uppringaren mig men jag hör dem. Vid utgående samtal fungerar det som det skall.

Om problemet dykt upp nyligen är orsaken oftast att brandväggen tappat inställningarna som adaptern skapar i och med att den loggar in. Det orsakas ofta av att man stänger av sin utrustning avsiktligt eller oavsiktligt. Testa att starta om din utrustning enligt följande schema:


1. Stäng av router/brandvägg och adapter och alla andra enheter på ditt nätverk som datorer osv.
2. Vänta i ca 5 minuter
3. Starta routern igen och vänta tills den har startat upp (ca 2-3 minuter)
4. Starta all annan utrustning på nätverket som datorer och annat.
5. Starta adaptern och vänta tills power, lan och phone1 lyser
6. Ring dig själv från en mobiltelefon eller annan telefon.

Problemet kan också orsakas av vissa brandväggar. Linksys BFSR41 är en av dessa brandväggar. Om du har en brandvägg av den typen gör så här:

  1. Logga på din BFSR41 brandvägg
  2. Välj fliken Applications & Gaming och sektionen Port Triggering
  3. Lägg till följande i kolumnerna
    1. SIP, 5060,5060,5060,5060
    2. RTP, 16384,16482,16384,16482
  4. Klicka på Save.
  5. Lyft luren tryck **** och därefter 110# notera IP adressen.
  6. Surfa till telefonadaptern http://<ip-adressen>/admin/advanced
  7. Klicka på fliken SIP och rulla längst ned
  8. Ändra Enable STUN till no.
  9. Spara (adaptern startar om)

Om problemet kvarstår även efter några av dessa åtgärder kontakta supporten på support@serverhallen.com.

 

 

Add Feedback